통합검색
사이트맵
메뉴

열린의장실 의회안내 의원소개 의정활동 의회소식 의안정보 의회자료실 열린의회
닫기

HOME > 열린의회 > 자유게시판

자유게시판

시민여러분들을 위해서 최선을 다하는 울산광역시의회가 되겠습니다.

저희 의회에 하고 싶은 말은 열린의회 '시민소통방'에 남겨주시기 바랍니다.

시민소통방

EU환경라운드 구체적으로 나아가 ...15일 유럽대신 한국에 핸드폰 상륙 자동차도 ...

  • 작성자 : 박 **
  • 조회수 : 18
  • 작성일 : 2025-01-16
탄소국경조정제 한국이 아시아의 소비시장으로 전락할 위기
EU환경라운드 구체적으로 나아가 ...15일 유럽대신 한국에 핸드폰 상륙 자동차도 ...

탄소국경조정제 국가무역제한...중국핸드폰 자동차 한국상륙
15일 중국핸드폰 상륙 소비자에 선봬...irena 2050세계에너지 관련직
중남미 카르브해에서 농산물 거래가 진행이 되면서 바나나분쟁이 생기면서 무역그라운드가 작이 되어 WTO가 생겨났다고 한다.
외국의 농산물은 국내에 많이 보급이 되면서 갑싼가격에 과일이 판매가 되어 소시민들은 각종 과일을 싸게 사먹는다.
과수원협회나 전업농은 부자 농민이다. 그러나 그들의 산업이 자국의 산업이다.. IMF시절에 우리의 직물기꼐가 중국으로 베트남으로 팔리어 나갔다고 한다
한국의 기계로 값싼 노동력을 찾아 나선 의류업체 국내의 의류업체으 염색공장. 직물공장에는 이제 외국인근로자가 일을 데체하고 있따.
영국이 해군의 위상을 떨칠 때 영국의 농산물시장에는 전세계의 과일을 맛볼수있었따고한다.아프리카에 해적에 납치된 우너양어선을 위해 나선것은
선박회사가 아니다. 우리나라 해군이 출동했다. 난 정치는 잘 모른다. 그러나 해군의 위상이 그나라의 무역의 장벽을 허문다는 것. 그것은 이해 한다.
난 방글라데시에서 한국의 군함이 방글라데시에 들어오기전에 그나라 퇴직 해군장성을 만났다. 그분은 침대이ㅔ 누워 있었고 나는 그분과 간단히 이야기을 니누고
정원에 과수나무와의 해걸이등 간단한 과수나무 재배에 대한 이야기을 나누며 차을 마시고 돌아나왔다. 그때는 현대건설과 삼환건설이 고속도로을 놓고 있엇고
지금은 세월이 흘러 엘지. 삼성. 종합병원등이 진출햇다. 한국의 제조업 삼면이 바다다. 유럽은 독일은 제조업이 발달을 해서 육지로 수출이 가능하지만 한국은 바다 아니면 하늘이다.
누구나 아는 이야기다. 배을 타면 멀미도 하고 폭풍르 만나고 해적도 만나서 국출신호도 못하고 해적에 끌려간다고 한다. 방글라데시에도 해적이 있다고 하다. 인도양으로 해서 아프리카까지 가는데 목숨을 내놓고 갈 젊은이나 군인이 몇명이 나될까 봉사단을 다녀온후 대전에서 서울에 회의가 있어서 올라가는데 옆에 앉은 어머니가 아들 자랑을 햇따. 외국여행도 보내주어 유럽여행이라고 그래서 제3세계에 봉사단으로 파견하시는 것은 어떠신가요 했더니왜사서 고생을 하냐는것이다.
누가 배을 탈 것인가우리 대통령부부가 해군을 위로하면 같이 놀아주었다고 보면 안되는 것일까 방글라데서는 회교국가라서 5성급 호텔에도 나이트클럽이 없다. 외국인들은 자신들의 클럽을 만들어 흥을 돋군다. 한국은 아니다. 더치클럽을 잠깐 갔다. 그리고 개인적으로 하모니언이라는 그나라 악기을 배우는데 그 선생이 크리스마스날 우리을 초대을 해 주었다. 차와 비스켓을 먹고 그 집 마당에서 펼펴지는 댄스파티에도 참가했다. 방글라데시에서도 흥겨운 힌디 으악에 맞추 춤을 주어서 옆에서 구경을 하며 사진을 찍었다. 우리는 간만에 흥겨운 시간을 보내고 각자의 집으로 돌아갔다.
우리나라의 제조업이든 전자제품이든 외국으로 수출을 할려면 배가 필요하다. 비행기는 운임이 비싸고 물건가격을 더 올라가게 한다. 육군ㅇ는 육지다. 해군의 사기을 떨어트리면 우리나라의 기술자들이 아무리 물건을 잘 만들어도 팔 시장이 없다. 해군은 여러 국어을 해야 할 것이다. 한국의 국위선양을 해야 한다.
여기에 더해 이제는 환경라운드가 구체적으로 무역장벽을 높이고 있다. 중국은 가가운 시장인 한국시장을 공략하려하고 있다.. 무론 한국에 거주하는 중국인과 화교인들만 그들의 시장은 아닐 것이다. 가격이 싼 자동차의 구매력은 저소득층에게 매력적이다. 그러나 안전까지 보장은 안한다.
WTO의 좋은 점과 나쁜 점을 같이 보아야 한다.
8월인가 몇개우러전에 대전 한밭도서관에 가서 기후변화관련 책자을 검색하니 많지가 않아서 사서에게 기후변화관련 책을 구비햇으면 한다는 제안을 했다.
우리으 여학생들은 학교에서 가사와 가정을 안배운다. 남학생은 기술을 안배운다면 기후변화와 관련사업을 이해 하기가 더욱 힘들것이라고 본다.
환경라운드가 더 구체적으로 유럽연합에서 다룰수록 우리나라는 개발도상국들의 소비시장으로 잠식되고 말것이다.
]백화점에 그릇가게에 한국의 행남자기도 한국도자기도 사라진 자리에 외구의 유럽도자기가 자리을 차지 하고 있따.
미국의 제너럴 샤먼호가 강화도에 나타나자 우리는 어떠햇는가. 트럼프의 새 행정내각이 들어선다. 대전의 신시가지을 보면서 다양한 생각을 한다. 20년전에 부동산분양을 했으때 그 다음에 그러다 트럽프의 책도 읽었다. 그리고 다시 부동산 분양 임대 세입자 관리을 해 본 경험을 토대로 왜 트럽프가 아이들에게 인지있는 아버지가 됐는지 왜 이혼을 여러번 하게 되었는지도 조금은 이해가 간다.
처음에 부동산 분양을 하는데 오후에 나오시는 분이 있엇다. 서울 강남에서는 여성들이 우후에 나와서 일을 한다고 . 그분은 자동차로 파라손을 은행 앞에 세우고 그 은행 아에서 홍보지을 나누어 주었다. 팀방은 말 한다. 일비을 주며 하루 한시간만 홍보지을 나우어 주라고 . 자신이 선택을 잘 해서 홍보지을 나누어주고 시간이 되면 집에서 밥도 먹고 아이들과 이야기도 나누는데 수입은 일정하지 않다. 가정이 있는 사람들이라면 부인은 안좋아 할 것이다. 일정시간에 나가 일정시간에 집에 들어오는 남편이 좋지 않을까 딸도 내가 이삼녀간 식당일을 하다가 집에 있자 불편해 한다. 돈도 많이 못버니 안좋아하고 화도 낸다. 부부라면 ..더군다나 미국이라면 이혼도 그럴 것 같다. 내가 알기로는 부동산은 계약이 진행이 되면 좋은 식당도 가고 한다. 한데 부동산분얀은 엄청한 반전도 있다. 내가 우려한는 것은 건물들이 건설이 되면서 건축자재가 외국에서 수입이 될때 외상이었는지 현금으로 ㅅ사왔냐는 것이다. 아버지가 집을 지을때 외상으로 지?ㄴ 지었는데 집주인이 돈을 주지 않아 아버지가 무적 힘들어 하시고 어머니가 아버지가 그냥 일을 안햇으면 한다고 투덜되었다. 중간에서 노동자들에게 임금도 지급해야 하고 건축주에게서는 돈을 받아야 하는데 주지 않고 ... 문창동에 큰 건물에 35개회사의 유치권이 행사? 하고 있었다..30야년전에 이야기을 들으니 공사대금대신에 아파트 한채을 준다는 이야기도 들었다. 문창동에서는 건축자제 회사에서 달을 건물에 입주해서 전기세와 물세만 내고 살았다.
아파트 대출금을 갚지 못하는 서민들은 대출금을 갚지 못하고 자식이 끌려간다면....사업을 하는 사람들은 .
부동산 사업은 누가 하는가 20년전에 보니 한 건믈에 붙박이로 전자회사. 가스레인지.등 한 제품으로 들억산다.. 우리는 누구을 보호해 야 할까자식이 끌려가는데 보고 있을 사람이 누가 있는가왜 자식을 단속하고 교육을 하는가 왜 경찰은 청소년지도위우너을 선정해 밤에 유흥업소을 도는가우리때는 20세이사이어야 술을 마실수있었다. 맥주집에 청소년 지도 위원이 떳는데 나와 친구는 20세 앙래라 우유릉 마시고 있엇다. 다른 선배들은 맥주을 마시고 말이다. .

배운사람은 격식을 갖춘다. 그러나 덜 배우고 현장에서 뛰는 사람들은 다르다. 복장도 다르다. 말씨도 다르다. 그들이 유치권행사을 하고 자식을 데려간3다면 /.
대기업에서 외국인근로자을 데려다 건설현장에 투입읗 했다. 중소기업은 외국인근로자을 쓰기가 힘이 든다.
ESG을 운운하기도햇지만 그것은 현장과 맞지 않다. 건설현장 허가는 누가 내어주나esg운ㄴ운하면서 탄소배출제로운동은 속 들어갔다.자식이 위험에 처하면 경찰이 라고 불러야 하지 않을까나라에 불란이 일어나면 우리는 누구을 부를 것인가/성남에 부동산개발용지는 식품개발연구원용지 엿떤 것을 어제 알았따..
1990년대 초반에 선배 언니가 충남대 대학권을 졸업하고 서울에 식품개발원에 취직이 되어 올라왔었다지금은 식품개발원이 없어지고 식품개발연구언인인가가 전주인가에 있다. 농산물은 수확후 가공을 거쳐 시장에 내놓은 것도 분명 중요하다. 우리나라는 농산물생산을 포기한 것인가. 시갇에는 외국산 식품가공생산물을 많이 사용한다.
새로지어지는 아파트을 보며 대전에는 대학생들이 줄어들것이라고 어느 택시 운전사가 이야기 했다. 이제 대전사람들은 국제기구가 무엇하는 것인지 모른채 밥이 될 것이다. 유성구에 아이들이 식당에서 여러곳에서 일을 한다고 해도 그냥 보고 만 있다. 내가 살기에 급해서....우리시대는 차한잔 마시며 조그마하고 포근한 커미숍의 소파에 앉아서 이야기을 한믄데 요즘에들은 딱딱한 의자에서 앉아서 마라탕을 ㄱ먹고 인테리어가 잘된 커피숍에서 사진을 찍으며 논다고 한다. 그리고 저?늦게 까기 논다. 경찰에서는 청소년 지도위훤들이 유흥업소 방문도 안하나보다.

ringent climate policies prevail in many nonEU countries there is a risk of socalled &lsquocarbon leakage&39. Carbon leakage occurs when companies based in the EU move carbonintensive production abroad to countries where less stringent climate policies are in place than in the EU or when EU products get replaced by more carbonintensive imports.
Page contentsCBAM
CBAM definitive regime from 2026
CBAM transitional phase 2023 &ndash 2025
Where to report
Legislative Documents
Guidance
FAQ
Support for developing countries
Sectoral information
Cement
Aluminium
Fertilisers
Iron and steel
Hydrogen
Electricity
CBAM Registry access for nonEU installation operators
National Competent Authorities of EU Member States Restricted Access
Why CBAM
CBAM
The EU&rsquos Carbon Border Adjustment Mechanism CBAM is the EU&39s tool to put a fair price on the carbon emitted during the production of carbon intensive goods that are entering the EU and to encourage cleaner industrial production in nonEU countries.
By confirming that a price has been paid for the embedded carbon emissions generated in the production of certain goods imported into the EU the CBAM will ensure the carbon price of imports is equivalent to the carbon price of domestic production and that the EU&39s climate objectives are not undermined. The CBAM is designed to be compatible with WTOrules.
CBAM will apply in its definitive regime from 2026 while the current transitional phase lasts between 2023 and 2025. This gradual introduction of the CBAM is aligned with the phaseout of the allocation of free allowances under the EU Emissions Trading System ETS to support the decarbonisation of EU industry.
CBAM definitive regime from 2026
EU importers of goods covered by CBAM will register with national authorities where they can also buy CBAM certificates. The price of the certificates will be calculated depending on the weekly average auction price of EU ETS allowances expressed in &euro/tonne of CO2 emitted.

EU importers will declare the emissions embedded in their imports and surrender the corresponding number of certificates each year.

If importers can prove that a carbon price has already been paid during the production of the imported goods the corresponding amount can be deducted.

CBAM transitional phase 2023 &ndash 2025
On 1 October 2023 the CBAM entered into application in its transitional phase with the first reporting period for importers ending 31 January 2024. The gradual phasing in of CBAM allows for a careful predictable and proportionate transition for EU and nonEU businesses as well as for public authorities.
The CBAM will initially apply to imports of certain goods and selected precursors whose production is carbon intensive and at most significant risk of carbon leakage cement iron and steel aluminium fertilisers electricity and hydrogen. With this enlarged scope CBAM will eventually &ndash when fully phased in &ndash capture more than 50 of the emissions in ETS covered sectors. The objective of the transitional period is to serve as a pilot and learning period for all stakeholders importers producers and authorities and to collect useful information on embedded emissions to refine the methodology for the definitive period.
During this period importers of goods in the scope of the new rules will only have to report greenhouse gas emissions GHG embedded in their imports direct and indirect emissions without the need to buy and surrender certificates. Indirect emissions will be covered in the scope after the transitional period for some sectors cement and fertilisers on the basis of a defined methodology outlined in the Implementing Regulation published on 17 August 2023 and its accompanying guidance.
The Implementing Regulation on reporting requirements and methodology provides for some flexibility when it comes to the values used to calculate embedded emissions on imports during the transitional phase. Until the end of 2024 companies will have the choice of reporting in three ways a full reporting according to the new methodology EU method b reporting based on an equivalent method three options and c reporting based on default reference values only until July 2024.
From early 2025 several changes will be introduced
As of 1 January 2025 a new portal section of the CBAM Registry will allow installation operators outside the EU to upload and share their installations and emissions data with reporting declarants in a streamlined manner instead of submitting it to each declarant separately. Find more guidance material below in the section &ldquoCBAM Registry access for nonEU installation operators&rdquo.
From early 2025 CBAM declarants will be able to apply for the &lsquoauthorised CBAM declarant&rsquo status via the CBAM Registry. Their application will be processed by the National Competent Authority of the EU Member State where they are established. This status will become mandatory as of 1 January 2026 for the import of CBAM goods in the EU customs territory.
The Commission is working on opening the application process for authorisations as soon as possible after the adoption of a dedicated Implementing Act planned in January. The Commission will then also make detailed guidance available.
CBAM does not apply to electricity generated in the exclusive economic zone EEZ of Member States and imported into the EU. Such electricity has &ldquoEU origin&rdquo and is thus not covered by Art. 21 of the CBAM Regulation. Hence such electricity is not subject to reporting obligations during the transitional period and will not be subject to an adjustment under the CBAM rules as from 2026. Find more information in our FAQ Question 95. In that context there is no obligation regarding such electricity imports to apply for the status of authorised CBAM declarant nor to access the CBAM Registry.&rdquo
A review of the CBAM&39s functioning during its transitional phase will be concluded before the entry into force of the definitive system. At the same time the product scope will be reviewed to assess the feasibility of including other goods produced in sectors covered by the EU ETS in the scope of the CBAM mechanism such as certain downstream products and those identified as suitable candidates during negotiations. The report will include a timetable setting out their inclusion by 2030.
Where to report
The Commission has developed the CBAM transitional registry to help importers perform and report as part of their CBAM obligations. Access to the registry should be requested through the National Competent Authority NCA of the Member State in which the importer is established.
CBAM Transitional Registry &ndash Link for importers
The provided link is accessible solely to importers who have been duly registered by the relevant National Competent Authorities.
If you haven&39t yet registered and you wish to access the registry kindly reach out to the NCA of your respective Member State. Otherwise unauthorised access to the registry is prohibited.
CBAM reporting declarants will find in the CBAM Transitional Registry User Manual an XSD file describing the full structure of the CBAM quarterly report as well as a sample ZIP file which may be uploaded in the Registry to fill in automatically the quarterly report&rsquos data. For convenience the XSD and the sample ZIP files can also be downloaded below.
In addition the Commission has prepared a specific guidance document for declarants which outline the functioning and stepbystep use of the &ldquorequest delay&rdquo options in the CBAM Transitional Registry.
The CBAM Transitional Registry is continuously enriched with IT updates and fixes see attachment below for the latest update.

기후변화EUEBAMETSGHG

ICC기후변화EUEBAMETS
댓글입력